Ser trendtopic o no: #viacatalana, #somespanya i #croquetes

Ja estranyava a l’hora de dinar, observar que #viacatalana no figurava entre el cinc trendig tòpics a Twitter. La sorpresa no feia més que augmentar quan s’observava que #somespanya sí ho era.

En una correcta estratègia de marketing 2.0, quan es vol aconseguir Trending Topic (TT), es solen proposar entre sis i deu hashtags per dues raons principals:

  • l’una per copsar quin és el que de forma espontània o no (tot sovint es compte amb grups de twitters que els dinamitzen), s’endu la màxima acceleració. Aquesta va ser l’estratègia que es va desenvolupar en les eleccions generals del 22 de maig 2011, quan es van llançar un grup de hashtags #sinbanderas, #spanishrevolution, #yeswecamp i #acampadasol (article corresponent a “No todos los #trendingtopics lo son, o no todo es serlo“)
  • i l’altre perquè sol ser més senzill que sigui TT un hashtag nou que un de pre-existent

Twitter respon en el seu blog amb un article

del 8 de desembre del 2010 “To trend or not to trend…” al sentiment de si va bloquejar o no el hashtag #wikileaks. Segons Twitter, la funció Twitter Trends captura els temes més candents emergents, no només els que són més populars. Dit d’una altra manera, Twitter afavoreix la novetat més la popularitat. És més explícit quan assenyala que “de vegades un tema no entra a la llista de tendències, ja que la seva popularitat no està tan estesa com la gent creu. I, de vegades, els termes populars no fan la llista de tendències perquè la velocitat de la conversa no està augmentant prou de pressa, en relació amb el nivell bàsic de conversa que succeeix en un dia normal”.

A la pràctica, el fet que un Trending Topic ho sigui, té a veure amb la seva velocitat, el que a TopsyPro es mesura com acceleració definida que és el número que indica la rapidesa amb la qual el terme, el hashtag, està augmentant o disminuint en la seva propagació.

PVC1

Les xifres de l’acceleració més gran en la velocitat dels tweets i de la quantitat de tweets/dia, seguint les estadístiques de ProTopsy es reflexen en les següents taules en l’ordre de hashtags #viacatalana, #croquetes, #somespanya i #catalanway:

PV3

L’acceleració de #somespanya era de més del doble que #viacatalana, per aquesta raó #viacatalana ni tan sols sortia dins dels cinc primers TT del dia.

#croquetes era un hashtag inexistent, que arriba cap a una quarta part dels tweets totals de #viacatalana, i on la seva acceleració supera amb escreix la dels altres termes del dia, col·locant-se fins i tot, dins dels TT mundials.

Així que, com sempre, cal definir amb anticipació quins són els objectius d’un hashtag que poden ser:

  • arribar a aconseguir que sigui un hashtag que defineixi una tendència d’interès a pesar de, potser, una menor quantitat de tweets  (trending topic)
  • o bé arribar al fet que sigui un hashtag popular (potser amb una gran quantitat de tweets, però a la catalana, lent i sofert).

PD1 : articles estudiats gracies a les converses amb @wikiartmap i @sandraggolden  del blog d’initec.cat, socialmedialand, El Pais blogs tecnología, i lainformacion.com.

Font de les estadístiques: ProTopsy

 

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s